שיווק דיגיטלי לעסקים

שיווק דיגיטלי לעסקים

שיווק דיגיטלי לעסקים יכול לשנות את מצבו הכלכלי של העסק מן הקצה אל הקצה. בעוד עסקים משקיעים הון בפיתוח העסק, גיוס עובדים, רכישת מלאי וכיו״ב תחום השיווק הדיגיטלי לעיתים מוזנח או לא מנוצל בצורה אופטימלית לייצור הכנסות לעסק. לאחר גיבוש אסטרטגיה עסקית מסודרת יש לגבש אסטרטגיית שיווק באינטרנט בצורה יסודית ומושכלת.

מה זה שיווק דגיטלי?

שיווק דיגיטלי הוא שם כולל לערוצי הפרסום והקידום השונים של עסק ברשת האינטרנט. לדוגמא קמפיין ממומן בגוגל אשר מציג מודעה וקישור לעסק כאשר מחפשים ביטוי רלוונטי לעסק שלכם, לדוגמא: ״מסעדה כשרה למהדרין בבני ברק״ או את שם העסק, מוצר או שירות שאתם מספקים.

דוגמא נוספת לשיווק דיגיטלי הוא קמפיין שיווק בפייסבוק. פייסבוק יודעת אוגרת המון מידע על המשתמשים שלה ולכן מאפשרת לנו כעסקים לפלח פילוח מאוד מדוייק של קהלים (טירגוט) לפי מין, גיל, איזור גאוגרפי, תחומי עניין, חברים, שפה ועוד. קמפייין שיווקי יציג למשתשמים רלוונטיים בפייסבוק מודעה שלכם עם אפשרות להשארת פרטים או עפ הפנייה לאתר או דף נחיתה שלכם.

שיווק דיגיטלי לעסקים
שיווק ברשתות חברתיות

תוכן ממומן באתרי חדשות הוא גם כלי שיווק דיגיטלי מוצלח המאפשר לכם לפרסם כתבת מומחה באתרי חדשות גדולים. לדוגמא, כתבה על מדרסים ובריאות, כתבה על מוצר מזון ייחודי, הזדמנות השקעה, פטנט ייחודי לכם וכו. הכתבות הללו יכילו קישור לאתר או לדף הנחיתה שלכם.

כמה עולה קמפיין שיווק דיגיטלי לעסקים באינטרנט?

המחיר מורכב מעלות ניהול הקמפיין שגובה חברת הדיגיטל שמנהלת את הקמפיין השונים ותקציב המיועד לגוגל, פייסבוק, אינסטגרם ושאר הפלטפורמות לפרסום באינטרנט. ניהול קמפיין יתחיל בכ 1500 ש״ח לחודש ויגדל בהתאם למספר הקמפיינים ומספר פלטפורמות הפרסום בהן נשתמש. תקציב ריאלי לגוגל/פייסבוק יתחיל בעשרות שקלים ליום ויגדל בהתאם ליעדי הפרסום – כמות החשיפות, מספר הכניסות לאתר, המרות ועוד.

איך בוחרים חברת פרסום באינטרנט?

כמו תמיד כשבוחרים ספק לניהול קמפיין שיווק דיגיטלי לעסקים יש לבצע מחקר שוק ולהשוות מספר פרמטרים מעבר למחיר בלבד. מאחר ונהול קמפיין מצריך ידע טכני בהפעלת הפטלפורמות השונות, ישנם פרילאנסרים רבים בתחום שהיכולת שלהם היא בעיקרה טכנית בהקמת קמפיין אבל חלשה יותר במיקסום רווחים מהקמפיין. כמו לדוגמא להוריד את המחיר המשולם לכל קליק, ליצור קריאטיב וגרפיקה מקצועית למודעות, לשפר יחסי המרה באמצעות שינויים באתר או בדפי הנחיתה ועוד משתנים רבים מעבר להקמה הטכנית של הקמפיין. ישנם מקרים בהם קמפיין גוגל משלם ממוצע של 6 שקלים לקליק ובניהול נכון של חברה מקצועית המחיר ירד ל4 ואף 3 שקלים לקליק על אותו הביטוי בדיוק.

יחס ההמרה הוא גם נתון סופר חשוב ליצירת רווח מקמפיין שיווק דיגיטלי. אם 5 מתוך מאה מבקרים באתר (תזכרו ששילמנו כסף עבור כל מבקר) השאירו פרטים או רכשו מוצר ואם 15 מתוך מאה מבקרים השאירו פרטים או רכשו מוצר – הרווח מהקמפיין משתנה בצורה מאוד משמעותית. לדוגמא, אם קליק עולה 5 שקלים, 100 קליקים 500 שקלים. 5 לקוחות או מתעניינים – 100 לכל פניה (ליד). 15 – זה כבר 33 שקלים לכל לקוח או מתעניין.

שיווק באינטרנט לעסקים
שיווק באינטרנט לעסקים

אם אחד מכל ארבעה מתעניינים רכש לבסוף את המוצר והרווח שלי על המוצר הוא 200 שקלים אז שיפור יחס ההמרה יקבע אם הקמפיין גרם לעסק הפסדים גדולים או רווחים נאים.

אז מה הכי חשוב בחירת חברת פרסום באינטרנט?

תפגשו את המנהלים, תבקשו המלצות, תשאלו שאלות ותנסו לקבל תחושה שאתם בידיים טובות ומקצועיות. שייש מי שאכפת לו מהכסף שלכם והוא הולך לעשות הכל כדי למקסם את תקציב הפרסום באינטרנט שלכם גם אם תידרש עוד עבודה מצידו. להיות על טייס אוטומטי עבור עסק קטן זה יכול לגרום נזק תקציבי חמור.

תזכרו שתחום השיווק בדיגיטל לעסקים כרוך בלא מעט ניסוי וטעייה והמון מיטוב (אופטימיזציה) תוך כדי תנועה על השגת התוצאות המיוחלות. אין כמעט אדם בישראל שלא מחפש את המוצרים או השירותים שלכם בגוגל. כ 5 מיליון (!) ישראלים משתמשים בפייסבוק וומספרים גדולים אף יותר צורכים תוכן באתר שונים. כמו בפרסומת הישנה והטובה של דפי זהב – אם אתה לא שם אתה לא קיים… זה לגמרי נכון רק שאת הספרים העבים של דפי זהב שנעלמו מן העולם החליפה רשת האינטרנט שחובקת עולם.

בהצלחה!

 

 

קטגוריה: בניית אתרים