מיתוג עסקי לחברות ועסקים

מיתוג עסקים

מיתוג עסקי הינו תהליך של יצירת שפה ויזואלית לעסק, לרבות לוגו, פונטים, פלטת צבעים ותוצרים שונים כגון מדבקות, רכבים, שקיות, מודעות שיווקיות ועוד.

איך מתחילים מיתוג עסקי?

תהליך המיתוג מורכב מיצירת בריף ראשוני בו מוגדרים המוצרים או השירותים של העסק, המתחרים, קהל היעד והחזון של העסק. למי אני רוצה להגיע ואיזה רושם ראושני אני רוצה ליצור. בתהליך זה סיעור המוחות הינו חשוב להצלחת המיתוג ויש להשקיע בשלב זה שעות רבות, להציע רעויונות רבים ולא לשלול על הסף עכמט שום רעיון רלוונטי.

שלב ב של מיתוג עסקי

בשלב זה נעשה סינון של כל המידע שהצטבר ונתמקד במספר קטן של רעויונות מיתוג. בשלב זה הצהרת הערך של העסק חייבת להיות ברורה וקריאה. נוכל לתמצת אותה במשפט אחד שבהמשך אף ייתכן ויניב סלוגן משמעותי. עסקים רבים מקצרים את התהליך ומחמיצים את ההזדמנות להגדיר את העסק שלהם למשך שנים רבות קדימה.

יצירת לוגו עסקי

בשלב הזה, כבר נרצה לראות מספר סקיצות של לוגו עדיף בצבעי שחור לבן. המחבן האמיתי של לוגו הוא כיצד הוא ״עובד״ בשחור לבן ואף בגדלים קטנים כמו בראש אתר אינטרנט ואף במובייל. ככל שהלוגו מכיל מספר אלמנטים גדול יותר כך תהיה ירידה בנראות שלו במבחן המציאות. חשוב לזכור שלוגו עסקי לא ״חי״ רק על שילוט גדול או מסך מחשב אלא גם ולעיתים בעיקר במובייל.

תוצרים של מיתוג עסקי

בשני העשורים האחרונים שיווק דיגיטלי הפך לזירה בה המיתוג העסקי שלנומקבל לרוב את החשיפה הגדולה ביותר. אם בעבר נדרשנו למודעות בעיתונים מודפסים אן במקרה של תקתציב גבוה אף בטלוויזיה, היום עיקר מאמצי השיווק של מרבית העסקים מתרכזים ברשתות החברתיות ובמידה הדיגיטלית. לכן, חשוב מאוד שבתהליך המיתוג נכין כבר את השפה והשתית הגרפית למודעות בדיגיטל.

בנוסף וודאי שנזדקק למיתוג בעולם הפיזי על גבי ניירת של החברה, אריזות מוצרים, כרטיסי ביקור (מוזר, עדיין בשימוש), על רכבי החברה ואף במוצרי קידום מכירות שונים. סט המיתוג חייב להכיל את התוצרים בצורה מיטבית ולא לוותר על אחידות ״צבאית״ בכל הקשור לנראות של העסק. תמיד לשמור על גודל לוגו מינימליף פונטים וצבעים אך ורק מפלטת הצבעים של המותג.

מיתוג עסקי
מיתוג עסקי בעולם הפיזי

איך לבחור חברת מיתוג לעסקים?

חברות מיתוג חייבות להציע לכם תהליך מוסדר עם משמעת ושיטות עבודה מוכחות. מיתוג עסקי בחברות מקצועיות לא מוותר ללקוח על אף שלב ומכין מראש שיטות בדוקות כדי שהתהליך יהיה אפקטיבי. אנו לא רוצים תוך שנה שנתיים להידרש שוב למיתוג מחדש. זה יהיה יקר לביצוע ויפגע במותג שלנו.

תוצאות המיתוג

מיתוג מקצועי יוביל בהכרח לישנוי התפיסה של העסק מול הלקוחות ואם העסק עומד מאוחרי המיתוג ומספק את השירות או המוצר בצורה טובה ושירותית, בהכרח יהנה מגידול ביחסים שלו עם לקוחות, הן בגיוס לקוחות חדשים והן בשימור לקוחות חדשים. כמובן שהתהליך חייב להיות מגובה בפרסום נכון ומענה שירותי ללקוחות. לא ניתן להפוך למותג על רק בגלל לוגו וצבע – העסק חייבים להיכנס לראש של הלקוחות ולתת להם בדיוק את מה שהם זקוקים לו בצורה הכי טובה שניתן.

קטגוריה: מיתוג עסקי