מזון לחתולים

מהם המרכיבים במזון לחתולים? כל המידע בנושא

ללמוד לקרוא תוויות מזון לחתולים יכול להיות משימה מרתיעה, במיוחד עם כל המרכיבים המסתוריים האלה. למען בריאות החתול שלכם, אתם רוצים לבחור מזון לחתולים שטוב להם ומספק תזונה מאוזנת לצרכיהם. על ידי הבנת מה שאתה קורא על התווית, אתה תהיה מצויד יותר לעשות בחירות מזון מושכלות שעשויות להשפיע על אורך החיים והחיוניות של החתול שלך.

פענוח רשימת הרכיבים במזון לחתולים

המרכיבים מפורטים לפי סדר משקל. באופן אידיאלי, בדיאטה תחזוקה רגילה, מקור החלבון צריך להיות המרכיב הראשון הרשום על שקית מזון יבש לחתולים. זה צריך להיות ואחריו מקורות חלבון משניים. לאחר מכן, אתה יכול לצפות לראות חומרי מילוי פחמימות, שמנים או שומנים, חומרים משמרים, תוספת ויטמינים ומינרלים, כמו גם טאורין (חומצת אמינו שחתולים צריכים כדי לשרוד).

זה יכול להיות מפתיע להבין שרבים ממזונות ה"פרימיום" הפופולריים לחתולים אינם פועלים לפי הנוסחה האידיאלית הזו. לדוגמה, מותג אחד של פורמולות עוף ואורז מפרט (לפי הסדר) עוף, אורז מבשלות, קמח גלוטן תירס, ארוחת תוצרי לוואי של עופות, קמח חיטה, חלב בקר משומר עם טוקופרולים מעורבים (מקור לויטמין E), ודגנים מלאים . תירס. לאחר מכן ישנם מוצרי בשר אחרים, חומרים משמרים, ויטמינים ומינרלים. בהשוואה למזון אחר בשוק, המזון הזה עשוי להיחשב באיכות "בינונית עד טובה" – כמעט לא פרימיום או "הטוב ביותר".

איגוד פקידי בקרת המזון האמריקאי (AAFCO) קובע את ההגדרות למרכיבי מזון מן החי. יצרן מזון לחתולים אינו רשאי לרשום מרכיב אלא אם הוא ממלא את ההגדרה של AAFCO. כבעלי חתולים מושכלים, תרצו לדעת מה בעצם המשמעות של כל מרכיבי המזון המורכבים הללו וכיצד הם ממלאים תפקיד בתזונת החתול שלכם.

מוצרי בשר

חלבון מספק חומצות אמינו המסייעות לחיית המחמד לבנות ולתחזק את השרירים, העצמות, הדם, האיברים, המערכת החיסונית, השיער והציפורניים שלה. ישנם שילובים רבים של מקורות חלבון המספקים פרופיל חומצות אמינו מאוזן. 

  • עוף. AAFCO מגדיר "עוף" כשילוב הנקי של בשר ועור עם או בלי עצם נלווית. זה חייב להיות נגזר מחלקים או פגרים שלמים של עוף או שילוב שלהם, למעט נוצות, ראשים, רגליים וקרביים. זהו מוצר שהיית מצפה למצוא במזון חתולים באיכות פרימיום. עם זאת, זכור כי כמות העצם ו/או העור עשויה למלא תפקיד באיכות החלבון.
  • ארוחת תוצר לוואי של עופות. זה מוגדר כחלקים טחונים, מעובדים ונקיים של פגר של עופות שחוטים. זה כולל דברים כמו צוואר, רגליים, ביצים לא מפותחות ומעי. הארוחה צריכה להיות ללא נוצות, למעט בכמויות שעלולות להתרחש באופן בלתי נמנע בשיטות עיבוד טובות. אמנם זה נכון שחתולים אוכלים את אותם חלקים של עופות במצבם הטבעי או הפראי, אבל החלק ה"מעובד" אינו טבעי. אם אתה רוצה לעשות את הבחירה הבריאה ביותר עבור החתול שלך, אז ארוחת תוצר לוואי לא צריכה להיות המרכיב הראשון.
  • חלב בקר. זה מתקבל מרקמה של בקר בתהליך המסחרי של טיוח. חלב בקר הוא מקור שומן נחות למזון חתולים מכיוון שהוא שומן רווי. הוא מתווסף בעיקר כדי לתת טעם לאוכל.
  • ארוחת דגים. מרכיב זה הוא הרקמה הנקייה, המיובשת והטחונה של דגים שלמים לא מפורקים או גזרי דגים. ניתן להפיק חלק מהשמן או לא, והוא חייב להכיל לא יותר מ-10 אחוזי לחות. אם ארוחת הדגים מכילה יותר מ-3 אחוזי מלח, כמות המלח חייבת להוות חלק משם המוצר (ולא תעלה על 7 אחוז). המלח שהוזכר כאן הוא המרכיב שאתה צריך לשים לב אליו.
  • מוצר ביצים. ביצים עשויות להיות מיובשות, נוזליות או קפואות, ויש לסמן אותן בהתאם לתקנות ה- USDA המסדירות ביצים. הם חייבים להיות נקיים מקליפות.

פחמימות

פחמימות הן מקור אנרגיה חשוב עבור החתול שלך, המספקות את אבני הבניין (גלוקוז) לאנרגיה התאית. הם גם מספקים את הסיבים בתזונה של חיות מחמד שחשובים לבריאות המעיים. מאכלים מסוימים עשויים להכיל חומרי מילוי ריקים שבהם רוב התזונה נשתפה החוצה על ידי תהליכים אחרים. בדרך כלל, כאשר רשימת מרכיבים מזכירה דגן מלא, היא בחירה טובה יותר עבור חיית המחמד שלך.

  • אורז ברוארס. מרכיב זה מתייחס לשאריות האורז מהכנת בירה. זהו שאריות האורז המיובשות המופקות הנובעות מייצור הוורט (החלק הנוזלי של דגן מאלט). אורז ברוארס עשוי להכיל כשות מרוסקת, מיובשת ובוזלה בכמות שלא תעלה על 3 אחוזים. ברור ש"שארית" האורז הזו עשויה להיות לא אותה איכות של פחמימה כמו אורז מלא.
  • ארוחת גלוטן תירס. זהו השאריות המיובשות מהתירס לאחר הסרת חלק גדול יותר מהעמילן והנבט והפרדת הסובין. זה מה שנשאר לאחר הכנת מוצרים על בסיס תירס, כמו עמילן תירס או סירופ, בין היתר. תירס הוא חומר מילוי פופולרי מכיוון שהוא זול. זהו גם אחד המוצרים האחראים לאלרגיות בחתולים. אם אתה צריך לבחור מזון לחתולים עם תירס כמרכיב, עדיף לך "קמח תירס" כי הוא כולל גם את הנבט ואינו רק שאריות.
  • קמח חיטה. ה-AAFCO מגדיר את המרכיב הזה כקמח חיטה עם חלקיקים עדינים של סובין חיטה, נבט חיטה ופסולת מ"זנב הטחנה". מוצר זה חייב להתקבל בתהליך הרגיל של טחינה מסחרית ואסור להכיל יותר מ-1 1/2 אחוז סיבים גולמיים.

חומרים משמרים ותוספי מזון לחתולים

בעוד ויטמינים ומינרלים מתווספים בכמויות קטנות מאוד, הם מהווים קרוב למחצית מהמרכיבים במזון לחיות מחמד ומהווים את החלק הארוך ביותר ברשימת הרכיבים של התווית. כדי להירשם כמזון חתולים "שלם ומאוזן", ה-AAFCO מפרט 25 ויטמינים ומינרלים חיוניים.

  • מעורב-טוקופרולים. רוב מזונות הפרימיום משתמשים בטוקופרולים מעורבים, הרשומים כמקור לויטמין E. הוא מכיל גם ויטמין A וכן חומרים משמרים. אלה אינם יעילים בדיוק כמו חומרי השימור הכימיים הישנים BHA ו-BTA. אז בדוק תמיד את תאריך חיי המדף המרבי על התווית.
  • נתרן קזאיןקזאין הוא מוצר חלב הדומה למי גבינה. הנתרן הופך אותו לרכיב מלוח המשמש לטעם ולשימור.
  • אשלגן כלורי. זהו מלח אשלגן של חומצה הידרוכלורית. אשלגן חיוני לכל המינים לתפקוד הלב והעצבים. עם זאת, במזון לחתולים הוא משמש כמרכיב מלוח המוסיף טעם ופועל כחומר משמר.
  • חומצה זרחתית. תוסף מינרל המורכב מ-32 אחוז זרחן. זהו תוסף נוסף המסייע להחמצת המזון כדי לאפשר לחתול לשמור על pH תקין בשתן.
  • שמרים מיובשים של בירה. שמרים יבשים של בירה חייבים להגיע מחליטת בירה או אייל למאכל אדם. לאחר שעבר עיקור וללא כוח תפיחה, מדובר בשמרים לא פעילים המורכבים מהאורגניזם החד-תאי  Saccharomyces cerevisiae. שמרים מיובשים של בירה הם מקור חלבון עשיר בחומצות אמינו וויטמינים מקבוצת B. חומצות אמינו עוזרות לחיית המחמד לבנות ולתחזק את השרירים, העצמות, הדם, האיברים, המערכת החיסונית והפרווה והציפורניים. ללא הרמות הנכונות של חומצות אמינו חיוניות, הסינתזה של חלבון מושפעת. בנוסף, ויטמיני B תומכים בתפקוד המוח, בחוזק השרירים, בייצור תאי דם אדומים ובעיכול. בעוד שמבשלים מיובשים עשויים לטעום מר לבני אדם, כלבים וחתולים מוצאים אותו טעים למדי. פרוביוטיקה, זה יכול גם לעזור להפחית מתח ומחלות, כמו גם למנוע פרעושים.

בנוסף, המזון מכיל חומרים טעם

  • טעמים טבעיים.  כפי שהוגדר על ידי AAFCO, זהו מזון או מרכיב המופק אך ורק ממקורות צמחיים, בעלי חיים או ממוקשים. זה יכול להיות במצבו הלא מעובד או שהיה נתון לעיבוד פיזי, עיבוד חום, טיוח, טיהור, מיצוי, הידרוליזה, אנזימוליזה או תסיסה. אסור לייצר אותו בשום תהליך סינתטי כימי. הוא אינו יכול להכיל תוספים סינתטיים כימיים או עזרי עיבוד. למעט בכמויות שעלולות להתרחש באופן בלתי נמנע בשיטות ייצור טובות.  ה"מרכיב" הזה כל כך מעורפל ולא ברור שאולי כדאי להפסיק אותו. זאת מכיוון שאין לך מושג מהו המרכיב בפועל.
  • שאר המרכיבים. ויטמינים ומינרלים מעלים את הקצה של רשימת הרכיבים. הם נפוצים למדי לכל מזונות החתולים וכוללים מערך של שמות שקשה לבטא. לדוגמה: סידן פחמתי, טטראסודיום פירופוספט, L-Lysine monohydrochloride, כולין כלוריד, ועוד.
קטגוריה: בעלי חיים