סוכרת היא מחלה שכיחה בחתולים שעלולה להוביל לבעיות בריאות רבות אחרות. למרבה המזל, ישנן דרכים לטפל בחתולים סוכרתיים. חלק חשוב בטיפול זה כולל האכלה בתזונה נכונה.

סוכרת אצל חתולים

סוכרת היא הפרעה אנדוקרינית המתרחשת כאשר רמת הגלוקוז בדם (סוכר) של חתול נשארת גבוהה מדי והלבלב אינו מסוגל להפריש מספיק אינסולין כדי לווסת את הגלוקוז בדם. וטרינרים משתמשים לעתים קרובות באינסולין לטיפול בסוכרת בחתולים. לעיתים נעשה שימוש בשיטות טיפול חלופיות או נוספות, כולל שינוי תזונה. עם ניהול תזונתי נכון, סוכרת עשויה אפילו להיות הפיכה בחלק מהחתולים.

האכלת חתולים סוכרתיים

חתולים הם טורפים מחייבים, כלומר הם חייבים לאכול מוצרים מן החי כדי לשרוד ולשגשג. גופם נועד לעכל חלבון ושומן מן החי, לא מרכיבים צמחיים. חתולים אינם צריכים ירקות או דגנים בתזונה שלהם. למעשה, עודף מרכיבים אלו עלולים להיות בעייתיים, במיוחד אם הם עשירים בפחמימות.

לרוע המזל, מזונות מסחריים רבים לחתולים עשירים מדי בפחמימות עבור חתולים ויכולים לתרום לבעיות כמו השמנת יתר וסוכרת. כל החתולים יכולים להפיק תועלת מתזונה דלה בפחמימות, אך הם חשובים במיוחד עבור חתולים סוכרתיים.

המזונות הטובים ביותר לחתולים עם סוכרת

בעת בחירת אוכל רפואי לחתול הסוכרתי שלך, עדיף לבחור מזון רטוב שמגיע בדרך כלל בקופסאות שימורים או שקיות. אוכל רטוב לחתולים מכיל פחות פחמימות ממזון יבש ומכיל יותר מים מאוכל. חתולים זקוקים למים בתזונה שלהם לצורך הידרציה ובריאות דרכי השתן מכיוון שלעתים קרובות הם לא שותים מספיק מים בעצמם. 

כאשר מחפשים את המזון הרטוב המסחרי הנכון, שימו לב היטב לתכולת הפחמימות, השומן והחלבון. התזונה צריכה להכיל כמה שפחות פחמימות. זה צריך להיות מורכב בעיקר מחלבון ושומנים על בסיס בעלי חיים. כ-50% או יותר מהקלוריות בתזונה של החתול שלכם צריכות להגיע מחלבון על בסיס בעלי חיים ו-20-40% צריכים להגיע משומן. קלוריות מפחמימות צריכות להיות פחות מ-10%, אבל נמוך יותר תמיד טוב יותר.

שימו לב שלא כל מזון רטוב לחתולים זהה. מזון רטוב עם הרבה רוטב עלול להכיל הרבה סוכר. למרות שחתולים לא באמת יכולים לטעום את המתיקות, הם עדיין יכולים להתמכר אליה. בעלי חתולים רבים שמים לב שהחתולים שלהם אוהבים מזון רטוב על בסיס רוטב יותר.

דיאטות תוצרת בית לחתולים סוכרתיים

אם אתה רוצה להכין אוכל ביתי לחתול שלך, חשוב שתתייעץ עם הווטרינר שלך או עם תזונאית וטרינרית מוסמכת כדי לעזור לך למצוא מתכון שלם ומאוזן.

חלק מהבעלים מתעניינים בתזונה גולמית לחתולים. אך חשוב לדון בכך גם עם הוטרינר שלך. דיאטות גולמיות כרוכות בסיכון מסוים ועדיין יש לגבש אותן כדי להבטיח שהן שלמות ומאוזנות.

לסיכום

חתול סוכרתי זה משהו שכיח ובהחלט זה משהו שאפשר לחיות איתו ולטפל בו. חשוב להתייעץ עם הוטרינר ולהתאים לחתול שלך את המזון המתאים ביותר עבורו. באתר https://megapet.co.il/ תוכלו למצוא ציוד משלים לחתולים שלך, הכולל אוכל לחתולים, חטיפים, צעצועים לחתולים ועוד. מוזמנים ליצור איתנו קשר בכל שאלה.