ללמוד לקרוא תוויות מזון לחתולים יכול להיות משימה מרתיעה, במיוחד עם כל המרכיבים המסתוריים האלה. למען בריאות החתול שלכם, אתם רוצים לבחור מזון לחתולים שטוב להם ומספק תזונה מאוזנת לצרכיהם. על ידי הבנת מה שאתה קורא על התווית, אתה תהיה מצויד יותר לעשות בחירות מזון מושכלות שעשויות להשפיע על אורך החיים והחיוניות של החתול שלך.

פענוח רשימת הרכיבים במזון לחתולים

המרכיבים מפורטים לפי סדר משקל. באופן אידיאלי, בדיאטה תחזוקה רגילה, מקור החלבון צריך להיות המרכיב הראשון הרשום על שקית מזון יבש לחתולים. זה צריך להיות ואחריו מקורות חלבון משניים. לאחר מכן, אתה יכול לצפות לראות חומרי מילוי פחמימות, שמנים או שומנים, חומרים משמרים, תוספת ויטמינים ומינרלים, כמו גם טאורין (חומצת אמינו שחתולים צריכים כדי לשרוד).

זה יכול להיות מפתיע להבין שרבים ממזונות ה"פרימיום" הפופולריים לחתולים אינם פועלים לפי הנוסחה האידיאלית הזו. לדוגמה, מותג אחד של פורמולות עוף ואורז מפרט (לפי הסדר) עוף, אורז מבשלות, קמח גלוטן תירס, ארוחת תוצרי לוואי של עופות, קמח חיטה, חלב בקר משומר עם טוקופרולים מעורבים (מקור לויטמין E), ודגנים מלאים . תירס. לאחר מכן ישנם מוצרי בשר אחרים, חומרים משמרים, ויטמינים ומינרלים. בהשוואה למזון אחר בשוק, המזון הזה עשוי להיחשב באיכות "בינונית עד טובה" – כמעט לא פרימיום או "הטוב ביותר".

איגוד פקידי בקרת המזון האמריקאי (AAFCO) קובע את ההגדרות למרכיבי מזון מן החי. יצרן מזון לחתולים אינו רשאי לרשום מרכיב אלא אם הוא ממלא את ההגדרה של AAFCO. כבעלי חתולים מושכלים, תרצו לדעת מה בעצם המשמעות של כל מרכיבי המזון המורכבים הללו וכיצד הם ממלאים תפקיד בתזונת החתול שלכם.

מוצרי בשר

חלבון מספק חומצות אמינו המסייעות לחיית המחמד לבנות ולתחזק את השרירים, העצמות, הדם, האיברים, המערכת החיסונית, השיער והציפורניים שלה. ישנם שילובים רבים של מקורות חלבון המספקים פרופיל חומצות אמינו מאוזן. 

פחמימות

פחמימות הן מקור אנרגיה חשוב עבור החתול שלך, המספקות את אבני הבניין (גלוקוז) לאנרגיה התאית. הם גם מספקים את הסיבים בתזונה של חיות מחמד שחשובים לבריאות המעיים. מאכלים מסוימים עשויים להכיל חומרי מילוי ריקים שבהם רוב התזונה נשתפה החוצה על ידי תהליכים אחרים. בדרך כלל, כאשר רשימת מרכיבים מזכירה דגן מלא, היא בחירה טובה יותר עבור חיית המחמד שלך.

חומרים משמרים ותוספי מזון לחתולים

בעוד ויטמינים ומינרלים מתווספים בכמויות קטנות מאוד, הם מהווים קרוב למחצית מהמרכיבים במזון לחיות מחמד ומהווים את החלק הארוך ביותר ברשימת הרכיבים של התווית. כדי להירשם כמזון חתולים "שלם ומאוזן", ה-AAFCO מפרט 25 ויטמינים ומינרלים חיוניים.

בנוסף, המזון מכיל חומרים טעם