מתוך מאות גזעי כלבים בעולם, ישנם לפחות 12 גזעים המתאפיינים במעילים לבנים בלבד. לסוגים רבים של גזעים יכולים להיות גורים לבנים – בין שילובי צבעים רבים אחרים. אבל רק תריסר כלבים לבנים מגיעים בלבן בלבד.

בעוד שרבים מהכלבים הללו הם כלבי לוויה קטנים, כמה מהם הם גזעים גדולים וחזקים. לחלק מהכלבים יש מעיל לבן מושלג התואם את הסביבה הארקטית או ההרים שלהם, כמו הסמויד, הפירנאים הגדולים והשפיץ היפני. רוב האחרים הם כלבי ברכיים ראוותניים ששימשו מלכים ואצילים כבני לוויה.

להלן 12 גזעי כלבים לבנים בלבד 

1. סמויד

דיוקן כלב סמוידגזע שפיץ לבן בעל מראה מלכותי , הסמויד הוא כלב בינוני עד גדול לבן מכף רגל ועד ראש. האופי העבה והרך של המעיל הגיוני לחלוטין כאשר לוקחים בחשבון שמקורו של גזע הכלבים הזה בסיביר. אנשי הסמויד הילידים השתמשו בכלבים החזקים והעמידים למזג אוויר קר כדי לרעות איילים, למשוך מזחלות ולצוד. לסמויד יש זנב שמתכרבל מעל גבו ורצועה עבה של פרווה סביב צווארו. למרות שכלבים אלה הם בדרך כלל גזע לבן, חלקם מבשילים למעיל בצבע שמנת או ביסקוויט. החיים עם גזע הכלבים הלבן הזה פירושם שלל פרווה כל השנה. בעוד שהכלבים האלה משילים את הפרווה התחתונה שלהם בעונתיות, שיער לבן צפוי להימצא על הבגדים והרהיטים שלך כל השנה.

2. מלטזית

כלב מלטזיגזע הכלבים הלבן הקטן ביותר הוא המלטזי. המעיל הלבן הארוך והמשי של המלטז מוסיף לחמידותו של כלב לוויה מפורסם זה, אם כי חלק מהבעלים בוחרים לשמור אותו קצר. צפו להשקיע זמן מה בצחצוח הכלב שלכם בכל שבוע ובטיולים קבועים למספרה. נראה שעיני הכפתורים השחורים והאף של המלטזים מציצים מאחורי השיער הלבן הטהור, וכלבים מלטזים רבים מתאפיינים בקשר עליון או בקשת כדי להרחיק את השיער מעיניהם.

3. ווסט היילנד טרייר לבן

ווסט היילנד טרייר לבןהטרייר הלבן של West Highland מתאפיין במעיל כפול של פרווה לבנה. ה-Westie, כפי שמכונה בדרך כלל גזע הכלבים הלבן הזה, הוא טרייר קומפקטי אך חסון מסקוטלנד. המעיל הלבן של גזע הכלבים הזה גדל במקור לצוד שרצים, שימש לעזור לכלב להתבלט בזמן ציד. הוסטי הוא בעיקר כלב לוויה והוא אינטליגנטי ושובב. כדי שהפרווה הלבנה תיראה במיטבה, היא זקוקה לצחצוח עקבי בכל שבוע וביקורים קבועים אצל הסופר כל ארבעה עד שישה שבועות.

4. אסקימואי אמריקאי

כלב אסקימו אמריקאיכמו איש שלג קטן, האסקימו האמריקאי הוא גזע כלבים לבן טהור עם עיניים ואף שחורים כפחם. כלבים אלה מגיעים בגדלים סטנדרטיים, מיניאטוריים וצעצועים. ללא קשר לגודל, יש לו פרווה לבנה רכה והבעה ערנית. הגזע ידוע בהיותו אינטליגנטי ביותר והתפרסם בהופעה ככלב קרקס בתחילת המאה ה-19. בניגוד לשמו, ה-Eskie התפתח במערב התיכון של ארצות הברית בסוף המאה ה-19. פעם הוא נודע בשם השפיץ הגרמני, גדל באופן סלקטיבי להיות לבן מושלג, ושימש ככלב חווה על ידי מתיישבים גרמנים. לאחר מלחמת העולם הראשונה, שמו של הגזע שונה לאסקימו אמריקאי. זה זכה להכרה של AKC בשנת 1995.

5. בישון פריזה

שני כלבי בישון פריזקל לזהות את הביצ'ון פריז בקהל של כלבים לבנים, הודות לפרווה הרכה והמראה המעוגל שלו. הגזע כפי שאנו מכירים אותו היום מקורו בצרפת ומאמינים שהוא צאצא של הפודל והווטר ספנייל. עם גזעי ספורט אלו במורשתו, אין זה מפתיע בישון פריזה הוא כלב לוויה פעיל והרפתקני. רק וודאו שאתם מספקים צחצוח קבוע כדי למנוע קשרים וקחו את הכלב שלכם למספרה באופן קבוע כדי לשמור על המראה המטופח הקלאסי הזה.

6. הפירנאים הגדולים

כלב פירנאים נהדרגזע הכלבים הלבן הגדול ביותר הוא הפירנאים הגדולים. סביר להניח שמקורו של סוג זה של כלבים במרכז אסיה או סיביר לפני אלפי שנים. מאז הוא רכש את שמו לאחר שהובא להרי הפירנאים הגובלים בצרפת ובספרד. כלבים אלו ידועים בהיותם גדולים מאוד אך גם סבלניים. הם מצטיינים כשומרי עדר אך גם כבני משפחה נאמנים. לחיות עם הרי הפירנאים הגדולים פירושו להכין את עצמך לנשירה לאורך כל השנה, אם כי מספר מפגשי צחצוח בשבוע יעזרו ללכוד פרווה רפויה שאחרת הייתה נצמדת אליך, לרהיטים שלך או לרצפות שלך. המעיל הכפול של הכלב הזה מתנגד באופן טבעי ללכלוך, ולכן יש צורך רק באמבטיה מדי פעם כדי לשמור על מראה הפרווה הלבן טהור.

7. קוטון דה טוליר

שני כלבי Coton de Tulearהכלב הלבן הקטן הזה היה בעבר חיית מחמד שנשמרה בקנאות עבור האליטה של ​​מדגסקר. מאמינים כי אבותיהם המוקדמים של הכלבים הללו היו גורים יורדי ים ששמרו לחברת מלחים. הגורים הקטנים אך החסונים הללו מהווים כלבי לוויה מצוינים. ידוע שהם טובים גם עם ילדים וחיות מחמד אחרות. כדי שהפרוות של Coton de Tulear תיראה במיטבה, יש צורך לסרוק אותה מספר פעמים בכל שבוע. אחרת, הפרווה הצפופה והקצת ארוכה יכולה להסתבך במהירות.

8. בולונז

כלב בולונז בחוץגזע הכלבים הלבן הידידותי הזה הוא קטן עם פרווה ארוכה ורכה. הגזע התפתח בעיר בולוניה שבצפון איטליה מביצ'ונים. כתוצאה מכך, שני גזעי הכלבים הלבנים הללו חולקים קווי דמיון רבים. עם זאת, לבולונז יש מראה נינוח יותר בהשוואה לתלתלים הדוקים יותר ולמראה המטופח של הביצ'ון. הבולונז ידוע כגזע כלבים רגוע ואפילו ביישן בהשוואה לאישיות הנועזת והמוכנה ליציאה של הביצ'ון. הפרווה הארוכה למחצה של הבולונז זקוקה לתשומת לב קבועה כדי למנוע ממנה להסתבך. צחצוח המעיל שלו מספר פעמים בשבוע ימנע היווצרות קשרים. בנוסף, חלק מבעלי הבולונז בוחרים לגזוז את המעיל של הכלב כדי להפחית עוד יותר את התחזוקה.

9. דוגו ארגנטינו

דוגו ארגנטינוהדוגו ארגנטינו הוא אחד מגזעי הכלבים הלבנים החזקים ביותר. הפרווה הקצרה והחלקה תמיד לבנה, אם כי כתם כהה בודד על העין או האוזן מקובל. הוא התפתח בתחילת שנות ה-20 לציד ציד גדול בארגנטינה. כלבים אלה זכו לתשומת לב בזכות הכוח, האומץ והנאמנות שלהם. למרות שהם דורשים בעלים מנוסה, הם כלבי משפחה מלאי חיבה ובדרך כלל אוהבים ילדים. המעיל הלבן של דוגו ארגנטינו אינו ידוע כמנשיר בשפע או מסריח. הם אחד מגזעי הכלבים הלבנים שהכי קל לטפל בהם בכל הקשור לטיפוח. עם זאת, היזהרו מאור שמש ישיר מכיוון שהפרווה הקצרה והלבנה שלהם הופכת אותם לרגישים לכוויות שמש.

10. שפיץ יפני

שפיץ יפניהשפיץ היפני הלבן המושלג הוא גזע כלבים לבן נדיר. כמו גזעים אחרים מסוג שפיץ, לכלבים אלה יש זנב מסולסל, פרווה צפופה באורך בינוני והבעה ערנית. השפיץ היפני הוא כלב בגודל קטן עד בינוני המתאים מאוד לחיים בחללים גדולים או קטנים. למרות הפרווה הרכה של הכלב הזה, הם לא נחשבים לבעלי נשירה כבדה (מחוץ לנשירה עונתית של פרווה פעמיים בשנה). צחצחו בקביעות ורחצו מדי פעם שפיץ יפני כדי להפחית שיער פזור למינימום.

11. קומונדור

קומונדור נגד דשאבמבט חטוף בשדה פתוח, אתה עלול בטעות שהקומונדור הוא כבשה מטושטשת. לכלבים הלבנים הגדולים הללו יש חוטי פרווה ארוכים, מה שגורם להם להיראות כמו הכבשים שעליהן הופקדה השמירה. מקורו של הקומונדור בהונגריה לשמירה על בעלי חיים וכיום הוא אחד הכלבים המוכרים ביותר בזכות פרווה הלבנה במרקם הייחודי שלו. המעיל של הקומונדור מתחיל להימתח בין גיל שמונה ל-12 חודשים. נדרשת מידה של מחויבות כדי לשמור על החוטים נקיים וללא ריחות. כמובן שאי אפשר להבריש את הפרווה, אבל רחצה קבועה וייבוש יסודי (בדרך כלל עם מאוורר) חיוניים. מועדון קומונדור של אמריקה נותן את העצה החשובה ביותר. "הדרך הטובה ביותר לשמור על קומונדור נקי היא לעולם לא לאפשר לו להתלכלך."

12. קובאש

קובאש שוכבגזע כלבים לבן גדול נוסף, ה-kuvasz הוא שומר משק חי הונגרי. לכלבים אלו פרווה עבה וכפולה של פרווה לבנה מוצקה המסייעת לבודד אותם מפני תנודות בטמפרטורות. המרקם משתנה בין חלק לגלי. הם משילים כמות ניכרת, אז היו מוכנים להפוך את הצחצוח הקבוע לחלק מהשגרה השבועית שלכם. כמו כן, צפו מהקובאש להשיל את פרווה פעמיים בשנה.

גזעי כלבים לבנים שיש להימנע מהם

אחד מכל 10 גורי דוגו ארגנטינו נולד חירש באוזן אחת או בשתיהן. ברוב המקרים, זה נובע מחרשות הקשורה לפיגמנט. מצב זה נפוץ יותר בכלבים בעלי ציפוי לבן או קרמי. כלבים לבנים נמצאים בנטייה גבוהה יותר מכלבים אחרים לבעיות שמיעה. מכל גזעי הכלבים הלבנים, הכלב בעל התחזוקה הגבוהה ביותר הוא הקומונדור. אם אתה רועה צאן שמטפל בעדר, אז זה הכלב שלך. אחרת, המעילים המחוברים הייחודיים דורשים טיפול רב. אם הם לא מקבלים רחצה קבועה או טיפול נכון, כגון ייבוש שיער בין אמבטיות, הפרווה שלהם עלולה להתעפש, להיטחב או להכיל חיידקים.